Montarea pe sapa semi-umeda inseamna inlocuirea substratului de nisip si pietris cu unul din ciment. Patul de nisip se intalneste in special in montajul pietrei cubice pentru trafic intens (inclusive auto), pentru pavarile de trafic redus sau mediu se utilizeaza si suportul de sapa din ciment. Totusi, pentru a evita deplasarea si craparea sapei, se executa un pat de nisip si pietris dupa efectuarea excavatiei initiale. Iata pasii principali:
Piatra cubica pentru trafic redus sau mediu si pe distante scurte se poate monta cu adeziv pe pat de beton. Iata pasii:
Drumurile exterioare sunt destinate traficului pietonal sau celui auto. Pentru traficul pietonal se folosesc piatra cubica de ardezie, marmura, sandstone sau granit, mai rar travertin, cu grosime mica (3 – 5 cm, chiar 7 cm) sau piatra poligonala, iar pentru traficul auto se foloseste piatra cubica din granit sau sandstone, cu grosime de 8 – 10 cm. Pavarea drumurilor este reglementata de prevederile Legii 10/1995 privind calitatea in constructii si de standardele SR 6978/1995.
Constructia unui drum din piatra cubica respecta cerinte referitoare la panta acestora (1.5 – 2.5 %), denivelari (max 10 mm), latime rosturi (5-8 mm)
Cu respectarea acestor cerinte piatra cubica se poate monta in 3 moduri : pe pat de nisip, pe sapa semi-umeda, pe pat de beton, cu adeziv.
Montajul pietrei cubice pe pat de nisip – varianta standard, cel mai des folosita:
Holmann Premium Yards
B-dul Brasovului nr 118, 505600
Sacele, jud Brasov
Romania
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.